nuffnng

Thursday 29 November 2012

Lumrah kehidupan....

Adakalanya kita perlu menangis agar kita tahu hidup ini bukan sekadar ketawa.
Adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu mahalnya nilai air mata.
Syukurlah jika ada yang menyakitimu, kerana dia mengajarmu erti ketabahan.
Syukurlah kiranya ada yang tidak memperdulikanmu, kerana dia mengajarmu berdikari.
Syukurlah jika ada yang menjatuhkanmu, kerana dia menghebatkanmu  untuk terus bangun lagi.
Syukurlah jika ada yang menyiksamu, kerana dia mengajarmu kesabaran & ketabahan.   

KUATKAH DIRI INI????


~✿ Tidak.. saya pun ada kalanya MENANGIS, ada kalanya LEMAH.. ada masa saya BERSEDIH juga, ada masa saya ingin insan PELUK dan TENANGKAN saya.. ada ketika saya mahu ada insan berikan KATA-KATA SEMANGAT kepada saya..

Tidak.. saya bukan selamanya KUAT, bukan setiap masa saya kuat.. saya MANUSIA BIASA, ada jiwa.. ada cacat celanya.. wallahua'lam.. ✿~

>>> Semoga Dia terus sudi menjaga saya.. ♥♥

setiap ape yg berlaku dalam hidup kita pasti ada hikmahnya... kita sebagai manusia hanya mampu merancang...hanya Allah akan menentukan apa yg terbaik utk hamba-Nya... kadang-kadang kita rasa ujian yg datang dalam hidup kita ni terlalu berat..xmampu nk tanggung...tapi percayalah setiap dugaan dan ujian yg Allah beri pada kita ada jalan keluarnya... mama saya selalu cakap dekat saya bila saya ada masalah..."sabar, pasti ada jalan keluar...Allah xkan bgi ujian kt kita yang kita xmmpu nk tanggung.... Allah Maha Mengetahui... teruskan berdoa.... sayang mama sangat2.... >.<

dalam hidup ini memerlukan pengorbanan yang sangat tinggi... kadang-kadang kita nakkan sesuatu...tapi kita dapat yang sebaliknya... Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.. Dia tidak memberi apa yang kita inginkan. tapi dia memberi apa yang kita perlukan disaat yang terbaik untuk kita.. Kadang-kadang kita menangis, kecewa,kenapa Allah tak beri apa yang kita nak.. Tapi sebenarnya Allah dah tetapkan yang lebih terbaik untuk kita.


>semoga kita terus kuat dan tabah untuk menghadapi hari-hari yang mendatang<




 

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved Nabela Huda